14 Ocak 2011 Cuma

NE İŞ YAPIYORSUNUZ?

Ne iş yapıyorsunuz?
-Gazeteciyim
Ne taraf? Pardon ne tür haberler diyecektim.
-Aslında biz doğrunun tarafıyız. Gerçeklerin üzerine gidiyoruz.
Yaaa evet tabi tabi.. Yandaş spor yani..
Allah bilir üstüne kuş da konduruyorsunuzdur.
-Yok bizi etiketliyorsunuz.
Manşet neydi?
-`KUŞLAR`…
Peki oldu.

Böyle bir diyalog hiç gerçekleşmemiş de olsa; artık haber yapamamaktan kuş konduran gazeteler herhalde şaka değil!
Acı gerçek!
Gazeteciliği, geldiğimiz yeri vs tartışmayacağım. Ama bu kuş konduranları unutacağım anlamına gelmez.

Geçen gece, düşen helikopterde kaybettiğimiz şehitlerimize üzüldük. Duyar duymaz dertlendim.
Ertesi gün olayın detaylarını görmek için gazeteleri tek tek taradım.
O da ne?
Takvim Gazetesi`nde Saba Tumer`in fotografi var. Manşet ‘Kaba Saba’. CNN Turk ekranı son dakika bandında yazan şehit haberi altında. Fotoğrafta Saba Tümer her zamanki gibi kahkahalara boğulmus konuğuyla sohbet ediyor. Altında da son dakika bandıyla bu üzücü haber verilmiş.
Doğru altta geçen o son dakika yazısıyla gözü rahatsız eden bir durum var ortada.
Ama kasıt mı var ki, manşete taşınacak değer bulsun!
Üstelik yorum da degil. Tam manşetten!
Gözlerime inanamadım!
Bunun adı nedir diye düşünürken, yanımdakiler söyledi.
Olsa olsa haber yapamadık bari kuş konduralımdır!

***

Ne is yapiyorsunuz?
-Gazeteciyim. Aslında tv habercisiyim ama reklamlarda da oynarım. Ne bileyim, ekstreler gelirse oralara da gider sunarım. Gezer sunarım ben işte!
Ne tür haberler veriyorsunuz?
-Valla reytingi olan ne varsa!
Peki.

***

Siz ne iş yapıyorsunuz?
-Ben hangi birini sayayım ki ayyy bilemedim vallahi.
E başlayın canım birinden.
-Önce muhabir oldum, sonra haber sundum, program yaptım. Şimdi reklam şirketinde profesyonelim, güzel konuşma dersleri veriyorum, diksiyon da tabii. Şirketlere danışmanlık yapıyorum. Ekstralara da gidiyorum ayrıyetten.
Ohh ohh maşallah. Yapmadığınız kalmamış valla bravo.
-Ha bu aralar bir de acaba program mı yapsam diyorum.
Yani acayip bir program yapasım var. Malum tecrübem de çok. Hem hazır elim iş tutuyorken allah ne verdiyse kimselere bir şey bırakmıyayım diyorum.
Her şeyi ben yapmak istiyorum. Bence en iyi de ben biliyorum. Kadın mı var ortada. Hepsi şuh mini falan da giyiyorlar zaten. Ben akıllıyım yaparım her şeyi işte.
Peki peki aman allah gözünüzü doyursun, pardon yolunuzu açık etsin olucaktı o. Tüh!

Biri manşeti ‘reklam’ yapıyor! Öbürü reklamda oynadı, diğeri ticaretin kralını reklamcılıkla yapıyor.
Etinden, sütünden yününden gazeteci’yiz’!.

Pardon sormayı unuttum siz ne iş yapıyordunuz?

3 yorum:

  1. Muahahahaha

    Her tarafa "pas" veriyorlar desenize... Sorumluluktan boylece kurtuluyorlar...

    YanıtlaSil
  2. bir kamu kuruluşunda rüşvet alıcısı olarak çalışmıyorum... saman altından su yürütmüyorum... ben sadece kadrolu ameleyim...

    Kubilay ÖZER

    YanıtlaSil